Hledání pronájmu v Melbourne: transsexuálové vítáni, heterosexuální páry ne

Po dvou týdnech v Melbourne už jsme téměř místní. Chodíme, běháme a jezdíme vlevo, naučili jsme se orientovat v místní (nepřehledné) dopravě, nepotřebujeme se ptát na cestu a naopak se občas někdo zeptá nás. A máme kde bydlet.

Podle aktuálního počasí u vás se zdá, že podzim v Austrálii je přeci jen o něco příjemnější než jaro v Česku. Alespoň tedy zatím! Snad budou brzy vaše dny prohřátější a slunečnější…nebo alespoň přestane sněžit. Tady jsou dny nádherné, teplota se drží nad 25° a je většinou jasno.

Doprava v Melbourne má svá specifika.

Dnes se stěhujeme do nového bytu, kde už snad vydržíme až do konce našeho pobytu. Polepšíme si v každém případě, prvních 14 dní jsme totiž s manželkou spali na společné matraci na zemi. Ale i tak jsme za to byli vděční, sehnat bydlení z Česka je totiž prakticky nemožné.

Shánění bytu zabralo téměř celý první týden našeho pobytu a bylo mnohem barvitější, než jsme čekali. Dnešní část blogu tedy bude právě o nájmech a bydlení v Melbourne.

Ze začátku to vypadalo beznadějně: výše nájmu za malý pokoj ve sdíleném bytě je sice podobná jako nájem celého bytu v Praze…ale v Austrálii se vše přepočítává na týdny, ne měsíce. A protože měsíc má čtyři týdny, vychází zdejší nájmy na čtyřnásobek. Zpočátku také nikdo nereagoval na naše maily, a když už se ve schránce nějaká zpráva objevila, většinou nám pisatel sděloval, že o páry nemá zájem.

To už se dostáváme k jednomu specificky Australskému rysu – obrovské toleranci vůči všem sexuálním menšinám. Toalety jsou zde běžně rozděleny kromě ženských a mužských také na transgender (nebo také obecněji „ostatní osoby“) a při vyplňování formuláře ohledně pracovní pozice ve veřejné správě jsem pohlaví vybíral dokonce z pěti kategorií (kromě obligatorního muži/ženy také méně obyklé kategorie indeterminate/intersex/unspecified)! Václav Klaus by nespokojeně krčil obočí a mluvil o nebezpečném homosexualismu a transgenderismu. Legrační je, že při hledání bydlení můžete zaškrtnout kolonku LGBT (lesby, gayové, bisexuálové a transgender), ale kolonka pro heterosexuální pár chybí. Proto jsme byli často ignorováni nebo odmítnuti.

O to beznadějněji jsme se cítili po první návštěvě. Čtvrť, ve které se byt nacházel, nebyla moc hezká, ale přežít se to dalo. Když jsme se ale ocitli konečně na místě, objevil se před námi hrůzný výjev: Prosklený pokoj, ze všech stran oblepený prostěradly, a v mezeře mezi nimi byla k zahlédnutí kymácející se postava neurčitého arabsko – tmavého původu. To jsme ještě netušili, že jsme právě viděli nejstřízlivější osobu v domě.

Viditelně nervózní majitel dorazil za chvíli a na můj dotaz ohledně bizardního výjevu odvětil, že je to vlastně moc příjemný a přátelský člověk, jen si občas dá večer skleničku. Tou asi myslel litrovou láhev, kterou držel dotyčný v ruce. Dům byl ohavný a neudržovaný i zevnitř. Postavy, které jsme vevnitř potkali, měly podivně nepřítomný skelný pohled, naznačující, že večerní sklenička asi nebude jejich jediná neřest. Vzali jsme nohy na ramena a začali jsme se poohlížet po trochu dražším bydlení.

I tak to byla legrace. Přišli jsme na prohlídku bytu, kam za sebe majitel poslal náhradníka. Ten nás sice pustil do domu, ale neznal cenu nájmu, nevěděl, který pokoj chce majitel pronajmout, ani od kdy.

Taky jsme si udělali výlet za jedním úzkostným manželským párem, který odmítal sdělit adresu bytu a navigoval nás tajně pomocí sms ze skrytého čísla. Nutno říct, že byt byl útulný a krásný, ale dal jsem na tatínkovu radu a úzkostným nájemcům jsme se vyhnuli.

Podél moře...
...až do City loop.

Až další místo bylo to pravé! Nakonec jsme přeci jen našli byt, který splňoval všechny naše požadavky. Je v hezké a bezpečné čtvrti Elwood, blízko centra tramvají i na kole a hlavně…10 minut od pláže! Podél moře je vybudovaná úžasná cyklostezka, která vede až do centra Melbourne.  Majitelka bytu je tak laskavá, že nám zapůjčí své dvě kola, což nám vzhledem k ceně dopravy výrazně pomůže.

Mini zahrádka našeho nového nájmu s jakuzií na konci.

Hledání bydlení tedy, zdá se, končí happyendem! Teď nás s manželkou čeká jiný boj, a to o nalezení smysluplné práce. Držte nám palce!

Autor: Ondřej Korhoň | neděle 23.4.2017 11:05 | karma článku: 34,93 | přečteno: 2836x

Singapur: 4. nejbohatší země světa plná zákazů

Když jsme se po osmi měsících loučili s bezstarostným životem v Melbourne, čekala nás před návratem domů ještě jedna kapitola: čtyři měsíce cestování po Jihovýchodní Asii. Naše dobrodružství začalo v Singapuru.

14.2.2018 v 8:21 | Karma: 24,77 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Cestování

3 důvody ke zmírnění povolebního pesimismu

Od prezidentských voleb už pár dní uběhlo. S odstupem se z nich vzpamatovávám i já. Dokážu se vyrovnat s tím, že bude Miloš Zeman znovu prezidentem, ale neztratit přitom úctu k vlastní zemi už je obtížnější úkol.

7.2.2018 v 12:40 | Karma: 20,09 | Přečteno: 909x | Diskuse| Politika

Ondřej Korhoň

Tasmánie: skrytý klenot, ale i dějiště hrůzného střeleckého masakru

Naše poslední australská zastávka byla nakonec i tou nejpříjemnější. Tasmánie má úžasné pláže, fantastické národní parky a dostatek čerstvých ústřic. A je úplně jiná než zbytek Austrálie.

5.2.2018 v 15:24 | Karma: 20,83 | Přečteno: 878x | Diskuse| Cestování

Sydney: prosluněnější rival Melbourne

V Melbourne nepříliš oblíbené velkoměsto bylo mnohem krásnější, než jsme čekali, plné úžasných pláží a fotogenických míst.

2.1.2018 v 10:16 | Karma: 22,58 | Přečteno: 757x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Queensland: tropický domov nejroztomilejších, ale i nejnebezpečnějších živočichů planety

Koncem října jsme s manželkou přepnuli z režimu pracovního do režimu turistického. Proletěli jsme se až na samý sever Austrálie do Cairns a odtud autem zpět na jih až do Sydney. Prvním státem, kterým jsme cestovali, je Queensland.

3.12.2017 v 16:29 | Karma: 24,65 | Přečteno: 926x | Diskuse| Cestování

Great Ocean Road a Grampians: přírodní krásy Victorie

Náš pobyt v Melbourne se blíží ke konci, jaro je v plném proudu a my si konečně něco naspořili. Čas vyrazit objevovat krásy Victorie, kterou brzy opustíme.

28.10.2017 v 4:16 | Karma: 17,37 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Ze zimy rovnou do léta a zpět: bláznivé Melbournské jaro

Melbournské počasí nás nepřestává udivovat svou proměnlivostí a intenzitou. Obojí se naplno projevilo na začátku jara: nečekané skoky o 20 stupňů z deštivé zimy do bezmračného tropického horka zde nejsou nijak vzácné.

3.10.2017 v 4:35 | Karma: 19,85 | Přečteno: 580x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Melbournské neřesti: gambling, drogy, bezdomovci, půvabné černošky…a masturbující klokani

Náš pobyt se z původního asketického boje o přežití proměnil v nečekanou jízdu. Kromě práce začínáme objevovat krásy této země. Navíc začalo jaro.

4.9.2017 v 16:29 | Karma: 23,29 | Přečteno: 1181x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Moje Kristova léta v Melbourne: skáču z letadla a stěhujeme se do centra

Jednoho rána jsem se probudil a manželka mi popřála k narozeninám. Prý budu skákat s padákem. Respektive 60 vteřin padat volným pádem a potom klesat s padákem. Přiznávám, že jsem byl z tohoto dárku poměrně nervózní.

3.8.2017 v 6:47 | Karma: 20,97 | Přečteno: 834x | Diskuse| Cestování

Co mě v Melbourne štve: zima…a občas i sami Australané

Naše Australské dobrodružství je úplně jiné, než jsme čekali. Každý týden je něčím překvapující a plný nových zážitků. I navzdory několika nepříjemnostem si drtivou většinu dní užívám. Dnešní příspěvek bude o těch nepříjemnostech.

24.6.2017 v 23:34 | Karma: 35,10 | Přečteno: 2529x | Diskuse| Cestování

Praha vs. Melbourne, část 1: překvapivě vyrovnaný souboj

Porovnávat dvě tak naprosto odlišná města je podobně idiotské jako srovnávat různé životní partnery. Já mám ale idiotské nápady rád. Čas na předběžné srovnání!

21.5.2017 v 13:24 | Karma: 25,38 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Hledání práce v Melbourne: hlavně zapřít právnické vzdělání

Úspěch na Melbournském trhu práce vyžadoval nejen sebevědomí a výřečnost, ale také trochu kreativnější přístup k tvorbě životopisu z hlediska předchozí praxe. Ke slovu se dostala i alternativní fakta z mého života.

7.5.2017 v 14:53 | Karma: 28,94 | Přečteno: 2167x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

První dny v Melbourne: láska na první pohled

První dny v Melbourne jsou až snově krásné. Poznáváme město, hledáme to správné bydlení na následující rok a užíváme si pozdního léta.

14.4.2017 v 23:06 | Karma: 24,46 | Přečteno: 831x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Na druhý konec světa…s čínskými aerolinkami

V čele žebříčku popularity aerolinek se tradičně zařazují především arabské společnosti. S manželkou máme rádi ty čínské. Je to totiž adrenalin.

7.4.2017 v 17:59 | Karma: 27,64 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Z kanceláře na druhou stranu světa

Některé životní změny si člověk volí sám, některé jsou zvoleny za něj. Do druhé kategorie spadá náhlý konec mé krátké bankovní kariéry, který zajistil, že se můj život začal vyvíjet zcela nečekaně.

6.4.2017 v 16:39 | Karma: 26,02 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Cestování
Cestujeme s manželkou jihovýchodní Asií.