3 důvody ke zmírnění povolebního pesimismu

Od prezidentských voleb už pár dní uběhlo. S odstupem se z nich vzpamatovávám i já. Dokážu se vyrovnat s tím, že bude Miloš Zeman znovu prezidentem, ale neztratit přitom úctu k vlastní zemi už je obtížnější úkol.

S nejčastěji opakovanými argumenty, proč situace přeci jen není úplně beznadějná, nesouhlasím (jako např. na prezidentských volbách vlastně nezáleží, proběhlo semknutí demokratického tábora, proběhla „demaskace“ Zemana, Babiše, atd…), naštěstí mám několik důvodů vlastních.

1. Nejsme v tom sami

Vlna populistických, nacionálně orientovaných prezidentů je momentálně trendy všude po světě. Kaczynski, Orbán, Stache. Náš, pražskou kavárnou tolik milovaný, prezident není ani nejhorší ani nejnebezpečnější z nich. A i když se jeho smysl pro humor přestal vyvíjet před padesáti lety a stále opakuje několik nepříliš vtipných „bonmotů“ dokola, stále má lepší smysl pro humor než např. Kaczynski.

Vlna populistických politiků dřív nebo později skončí a politici Zemanova typu s nimi. Ačkoliv Čechy za volbu Zemana nepochválím, nejsme o nic horší než voliči okolních zemí, kde podobní politici momentálně vítězí.

2. Máme lepšího prezidenta než USA

Před několika dny jsem se dal do řeči s mladým americkým párem. Povídal jsem jim o Zemanovi a oni mně o Trumpovi. Musel jsem uznat, že to mají o něco horší. Se Zemanovou politikou jako ortodoxní zástupce pražské kavárny nesouhlasím, ale uznávám, že prezident naplňuje své (hlavně vnitropolitické) vize docela šikovně. I když mají některé rysy společné, hlavně neschopnost akceptovat jiné názory a pocit vlastní dokonalosti, Zeman rozhodně není nekompetentním narcistním šílencem, sám sebe označujícího za génia. Pravděpodobnost, že Zeman rozpoutá třetí světovou válku nebo nukleární konflikt je také o něco méně pravděpodobná než u Trumpa.

3. Drahoš nebyl „ten“ prezident

Nerozebírejme, proč došlo k tomu, že zrovna Jiří Drahoš nakonec vyzval Miloše Zemana. Drahošovi jsem držel palce a obdivoval jeho odvahu a obrovské zlepšení, které mezi oběma debatami předvedl. Na druhé straně neukázal žádnou vizi a nepředvedl vůdčí ani politické schopnosti. Na prezidenta je to málo a to bude nejspíš ten důvod, proč voliče těsně nepřesvědčil.

I tak by pro mě byl lepším prezidentem než Miloš Zeman. Nicméně pokud by se, samozřejmě náhodou, stalo, že budou další prezidentské volby dříve než za pět let, myslím, že budeme mít lepšího prezidenta než Drahoše. Takže hlavu vzhůru!

Autor: Ondřej Korhoň | středa 7.2.2018 12:40 | karma článku: 20,09 | přečteno: 909x

Singapur: 4. nejbohatší země světa plná zákazů

Když jsme se po osmi měsících loučili s bezstarostným životem v Melbourne, čekala nás před návratem domů ještě jedna kapitola: čtyři měsíce cestování po Jihovýchodní Asii. Naše dobrodružství začalo v Singapuru.

14.2.2018 v 8:21 | Karma: 24,77 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Tasmánie: skrytý klenot, ale i dějiště hrůzného střeleckého masakru

Naše poslední australská zastávka byla nakonec i tou nejpříjemnější. Tasmánie má úžasné pláže, fantastické národní parky a dostatek čerstvých ústřic. A je úplně jiná než zbytek Austrálie.

5.2.2018 v 15:24 | Karma: 20,83 | Přečteno: 878x | Diskuse| Cestování

Sydney: prosluněnější rival Melbourne

V Melbourne nepříliš oblíbené velkoměsto bylo mnohem krásnější, než jsme čekali, plné úžasných pláží a fotogenických míst.

2.1.2018 v 10:16 | Karma: 22,58 | Přečteno: 757x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Queensland: tropický domov nejroztomilejších, ale i nejnebezpečnějších živočichů planety

Koncem října jsme s manželkou přepnuli z režimu pracovního do režimu turistického. Proletěli jsme se až na samý sever Austrálie do Cairns a odtud autem zpět na jih až do Sydney. Prvním státem, kterým jsme cestovali, je Queensland.

3.12.2017 v 16:29 | Karma: 24,65 | Přečteno: 926x | Diskuse| Cestování

Great Ocean Road a Grampians: přírodní krásy Victorie

Náš pobyt v Melbourne se blíží ke konci, jaro je v plném proudu a my si konečně něco naspořili. Čas vyrazit objevovat krásy Victorie, kterou brzy opustíme.

28.10.2017 v 4:16 | Karma: 17,37 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Ze zimy rovnou do léta a zpět: bláznivé Melbournské jaro

Melbournské počasí nás nepřestává udivovat svou proměnlivostí a intenzitou. Obojí se naplno projevilo na začátku jara: nečekané skoky o 20 stupňů z deštivé zimy do bezmračného tropického horka zde nejsou nijak vzácné.

3.10.2017 v 4:35 | Karma: 19,85 | Přečteno: 580x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Melbournské neřesti: gambling, drogy, bezdomovci, půvabné černošky…a masturbující klokani

Náš pobyt se z původního asketického boje o přežití proměnil v nečekanou jízdu. Kromě práce začínáme objevovat krásy této země. Navíc začalo jaro.

4.9.2017 v 16:29 | Karma: 23,29 | Přečteno: 1181x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Moje Kristova léta v Melbourne: skáču z letadla a stěhujeme se do centra

Jednoho rána jsem se probudil a manželka mi popřála k narozeninám. Prý budu skákat s padákem. Respektive 60 vteřin padat volným pádem a potom klesat s padákem. Přiznávám, že jsem byl z tohoto dárku poměrně nervózní.

3.8.2017 v 6:47 | Karma: 20,97 | Přečteno: 834x | Diskuse| Cestování

Co mě v Melbourne štve: zima…a občas i sami Australané

Naše Australské dobrodružství je úplně jiné, než jsme čekali. Každý týden je něčím překvapující a plný nových zážitků. I navzdory několika nepříjemnostem si drtivou většinu dní užívám. Dnešní příspěvek bude o těch nepříjemnostech.

24.6.2017 v 23:34 | Karma: 35,10 | Přečteno: 2529x | Diskuse| Cestování

Praha vs. Melbourne, část 1: překvapivě vyrovnaný souboj

Porovnávat dvě tak naprosto odlišná města je podobně idiotské jako srovnávat různé životní partnery. Já mám ale idiotské nápady rád. Čas na předběžné srovnání!

21.5.2017 v 13:24 | Karma: 25,38 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Hledání práce v Melbourne: hlavně zapřít právnické vzdělání

Úspěch na Melbournském trhu práce vyžadoval nejen sebevědomí a výřečnost, ale také trochu kreativnější přístup k tvorbě životopisu z hlediska předchozí praxe. Ke slovu se dostala i alternativní fakta z mého života.

7.5.2017 v 14:53 | Karma: 28,94 | Přečteno: 2167x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Hledání pronájmu v Melbourne: transsexuálové vítáni, heterosexuální páry ne

Po dvou týdnech v Melbourne už jsme téměř místní. Chodíme, běháme a jezdíme vlevo, naučili jsme se orientovat v místní (nepřehledné) dopravě, nepotřebujeme se ptát na cestu a naopak se občas někdo zeptá nás. A máme kde bydlet.

23.4.2017 v 11:05 | Karma: 34,93 | Přečteno: 2836x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

První dny v Melbourne: láska na první pohled

První dny v Melbourne jsou až snově krásné. Poznáváme město, hledáme to správné bydlení na následující rok a užíváme si pozdního léta.

14.4.2017 v 23:06 | Karma: 24,46 | Přečteno: 831x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Na druhý konec světa…s čínskými aerolinkami

V čele žebříčku popularity aerolinek se tradičně zařazují především arabské společnosti. S manželkou máme rádi ty čínské. Je to totiž adrenalin.

7.4.2017 v 17:59 | Karma: 27,64 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Cestování

Ondřej Korhoň

Z kanceláře na druhou stranu světa

Některé životní změny si člověk volí sám, některé jsou zvoleny za něj. Do druhé kategorie spadá náhlý konec mé krátké bankovní kariéry, který zajistil, že se můj život začal vyvíjet zcela nečekaně.

6.4.2017 v 16:39 | Karma: 26,02 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Cestování
Cestujeme s manželkou jihovýchodní Asií.